Working out…

Vandaag is een beetje een historische dag. Niet op grote schaal, er gebeurt hier niet echt iets wereldschokkends, en ik besef dat weinig tot geen mensen er van gaan wakker liggen. Maar toch: vandaag gebeurt er iets.

Het is namelijk de dag dat ik van de kinesist een oefenschema heb meegekregen om mijn lichaam sterker te maken. Geen al te ambitieus schema, zeker niet naar echte fitnessnormen. Maar 3x per week 20 minuten krachttraining kunnen doen betekent voor mij een ware mijlpaal. Mijn kleine meid wordt in mei 2 jaar. Als je weet dat ik van in de 4de maand van mijn zwangerschap ben beginnen sukkelen met bekkeninstabiliteit, en daarvoor tot op heden nog altijd op regelmatige basis naar de kinesist ga, betekent het dus heel wat dat ik na 2,5 jaar eindelijk terug mijn lichaam kan beginnen opbouwen. Ik heb al eerder geprobeerd, maar werd door mijn lichaam telkens snel en kordaat teruggefloten. Waarna de kinesist weer eens zoveel werk had om de ‘schade’ te herstellen. En zo was het eigenlijk meer dan 2 jaar dweilen met de kraan open. Wandelen is tot hier toe de enige sport die ik zorgeloos kan uitvoeren. Al de rest is steeds een risico en afwachten of mijn lichaam het houdt.

Maar nu mag ik dus beginnen trainen. En dat is hopelijk het begin van de weg in de goede richting!

Couscous met kip en gestoomde groenten

Deze supersimpele maaltijd staat in ongeveer 20 minuten op tafel, smaakt overheerlijk en is nog eens gezond ook: de ideale combinatie! De tip: de juiste ingrediënten kiezen zodat de supermarkt al een deel van het werk voor jou doet, zonder veel in te leveren qua gezondheid.

Ingrediënten:
– 1 zakje couscous met specerijen (Delhaize)
– 1 venkel
– 1 paksoi
– 1 zoete puntpaprika
– 1 pakje italiaanse gebraden kippenstukjes (Delhaize)

Bereiding
– Kook 250 ml water. Doe de couscous in een kommetje en overgiet met het water. Laat enkele minuten wellen volgens de aanwijzingen op de verpakking.
– Snijd de groenten in kleine blokjes en stoom ze gedurende 10 minuten (als je geen stoommandje hebt, kan je ze ook in de wok gooien)
– Meng de groenten onder de couscous en voeg de stukjes kip toe
– SMAKELIJK!